Webstart

“Hoe stel ik Google Analytics in?”

naar het overzicht

Hoe stel ik Google Analytics in?

Het is eenvoudig om bezoekersstatistieken via Google Analytics bij te houden met jouw Webstart-website. Als je beschikt over een Google Analytics-account moet eerst de zogenaamde 'UA-code' opgehaald worden. Deze code kan geplaatst worden in de website waarna vervolgens automatisch de sitetag geplaatst wordt.

Google Analytics-code ophalen

  1. Log-in op Google Analytics
  2. Klik linksonder op Beheer
  3. Klik bij de kolom Property op Trackinginfo en selecteer Trackingcode
  4. Linksbovenin staat hier een Tracking-ID deze is in het format UA-XXXXXXX-1

Google Analytics plaatsen op Webstart

  1. Ga naar het Webstart CMS
  2. Klik op de hoofdtab Modules
  3. Selecteer de module Bedrijfsgegevens
  4. Zoek en bewerk de optie Google UA code
  5. Vul als Waarde de UA-trackingscode in

Controleer in het Google Analytics report Realtime of de bezoekers gemeten worden.

Staat jouw vraag er niet tussen?

Jouw vraag
Email

Cookievoorkeuren

Wij gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden voor statistische en analytische doeleinden om u de beste ervaring op onze website te bieden.

Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid

Wij geven om uw privacy

U kunt uw cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.