Stel: je hebt al 15 jaar ervaring in de berging en autotransport op zak. En je ziet volop kansen in deze branche. Wat doe je dan? Juist: voor jezelf beginnen. Dat is precies wat Jeffrey en Jeffrey (wij noemen ze voor het gemak even de Jeffrey's) deden. Samen richtten ze Nobel Transport op; een professioneel transportbedrijf dat bijna elk voertuig van A naar B brengt. Van 'gewone' personenauto's tot exclusieve oldtimers. En van motors tot campers en zelfs boten. Geen uitdaging is deze heren te groot.
Daarom zochten de Jeffrey's een minstens zo professioneel (en snel) internetbureau om het wereldwijde web te veroveren. Allereerst met een website, zodat het wel snor zat met dat online visitekaartje. Maar een boekingstool stond ook hoog op het wensenlijstje. Want: als klanten via de website hun transport boeken, kunnen zij zich vooral op het transport zelf richten. Klinkt ideaal, toch?
Bij Webstart gingen we maar al te graag aan de slag met deze uitdaging. Onze designers en programmeurs bundelden hun krachten voor een eigentijds design én een boekingstool. Ook schoot onze fotograaf toffe beelden van de Jeffrey's in hun habitat. Last but not least vulde onze tekstschrijver de site met SEO-vriendelijke teksten. Het resultaat? Een uitnodigende en gebruiksvriendelijke website, waar je in een paar klikken je transport boekt. Benieuwd? Kijk zelf maar.
Die SEO-vriendelijke teksten hadden we natuurlijk al afgetikt. Maar daar red je het niet mee. Online marketing is namelijk een combinatie van instrumenten en technieken. Om de doelgroep van Nobel Transport te bereiken, zetten wij daarom een brede marketingmix in. From the bottom to the top!
Door Google Ads in te zetten, werd Nobel Transport in korte tijd de meest zichtbare en converterende autotransporteur. Naast tekstadvertenties in de zoekresultaten, plaatsten wij display-advertenties op relevante websites. Ook mochten de remarketing-campagnes niet ontbreken. Zo bleven we top of mind bij de doelgroep.
De Jeffrey's waren zelf al behoorlijk actief op social media. Op Facebook en Instagram delen zij de leukste wagens die op hun hanger staan. Dit ondersteunden wij met social campagnes om de naamsbekendheid te vergroten. Ook op social media zetten we remarketing in, zodat de doelgroep sneller een tweede bezoek aan de website bracht.
We overdrijven niet als we zeggen dat de resultaten MEGA zijn. Na één jaar actieve online marketing steeg het aantal bezoekers met 300 procent en de omzet zelfs met 400 procent. Met een conversiepercentage van 7 procent doet de website het supergoed. Enne, zoek eens op 'autotransport' in Google. Grote kans dat je Nobel Transport (in de organische resultaten) op nummer één vindt.
Dit is wat je krijgt als alles online klopt. Dan hebben we het over een gebruiksvriendelijke website, slimme techniek, mooie fotografie, SEO-teksten, leuke social posts en effectieve campagnes. Door die combinatie is Nobel Transport niet meer weg te denken van het wereldwijde web. En mogen wij steeds meer voor ze doen. Denk bijvoorbeeld aan de nieuwsbrief, die wij eens in de zes weken versturen.
Toen de aanvragen door het dak gingen, werden we verrast met een slagroomtaart van Jeffrey. Is hij niet om op te eten? Die waardering is trouwens wederzijds. Wij krijgen nu eenmaal energie van ambitieuze ondernemers met uitdagende online vraagstukken. En stiekem eten we ook gewoon graag taart.
Wil jij online groeien met een conversiegerichte website én een ijzersterke combinatie van SEO, SEA en social media? Onze designers, programmeurs en marketeers staan alvast in de startblokken. Laat je ons weten wat je plannen zijn? Stuur een bericht naar hallo@webstart.nl of bel ons op 085 792 24 05.
Meer bezoekers en conversies? Jouw doelstellingen behalen door gebruik te maken van Google en social media, dat is mijn vak. Ik ben van huis uit ondernemer en kan mij daarom goed verplaatsen in jouw wensen en ambities.